Administratieve held to the rescue

Wim Claes transport & logistiek is een dynamisch en snelgroeiend familiebedrijf uit Diepenbeek. Al sinds 1994 vervoeren wij alle goederen over heel Europa. Wij zijn gespecialiseerd in sectoren als HVAC, bouw, automotive en events, maar je kan ons inschakelen voor elk soort transport. Met meer dan 40 chauffeurs & 47 voertuigen bieden wij een oplossing op elke vraag.  

 

Van op- en overslag, order- en voorraadbeheer tot distributie naar de eindklant … bij ons kan je terecht voor elke stap in de logistieke keten. Tijdens het distributieproces focussen wij op zo kort mogelijke levertijden én tegelijk een zo hoog mogelijke vullingsgraad van onze voertuigen. Hierdoor blijft de transportkost onder controle en kunnen klanten steeds rekenen op de beste kwaliteit.

 

We zoeken een administratief transportbediende met ‘schwung’ die bovendien de back-up is van de planners. Kom jij ons team versterken?

 

JOBINHOUD

  • Je staat in voor de administratie die samenhangt met de geplande en uitgevoerde transporten.
    • Dagelijks verwerken van CMR’s
    • Je verwerkt dagelijks dossiers in TAS (je geeft elke rit in het systeem in)
    • Wekelijks factureer je aangemaakte dossiers aan klanten.
    • Je maakt creditnota’s op, indien nodig.
    • Je behandelt klachten hierrond.
    • Je volgt enkele klanten van A-Z op.
  • Je verwerkt dagelijks de gepresteerde uren van de vaste chauffeurs. Wekelijks zorg je voor een correcte opvolging van de uren van interim chauffeurs. Je bezorgt deze uren aan diverse interimkantoren.
  • Je communiceert dagelijks via telefoon en e-mail met klanten en chauffeurs.
  • Je volgt op dat onze chauffeurs allemaal met een geldig rijbewijs & bestuurderskaart rijden, en dat ze tijdig Code 95-opleidingen volgen.
  • Je volgt inkomende facturen op.
  • Je behandelt verkeersboetes van chauffeurs.
  • Je behandelt alle soorten ongevallen en schadedossiers.
  • Je ondersteunt administratief de andere collega’s van het office team.
  • Je ondersteunt de collega’s bij de planning.
  • Om de 3 weken ben je 1 week van permanentiedienst. Deze week ben je het aanspreekpunt voor de chauffeurs en klanten voor en na de kantooruren

 

JOUW PROFIEL

  • Je bent een administratieve duizendpoot met een hands-on-mentaliteit.
  • Je beschikt over een bachelordiploma in een logistieke richting of je hebt al ervaring in de transport- of logistieke sector.
  • Je bezit een goede basiskennis van Excel (MS Office) en Outlook (MS Office);
  • Je communiceert vlot in het Nederlands en het Engels (Frans is een extra troef).
  • Je gaat vlot om met veranderingen en weet telkens oplossingsgericht te denken;
  • Je werkt gestructureerd en administratief nauwkeurig volgens te volgen procedures;
  • Je bent stressbestendig en organiseert je zodanig dat je een betrouwbare spil wordt in het logistieke team;
  • Je werkt graag in team maar jij kan ook perfect autonoom werken.
  • Je bent vlot en proactief ingesteld en bent tevens een goeie communicator die de teamgeest hoog in het vaandel draagt;
  • Je beschikt over een geldig rijbewijs B en je eigen wagen.

 

ONS AANBOD

  • Je komt terecht in een dynamisch en vlot groeiend bedrijf, waar een familiale sfeer heerst;
  • Je komt terecht in een uitdagende functie met ruimte voor initiatief en ambities;
  • Naast het brutoloon zijn er ook maaltijdcheques van € 3.5 EUR.
  • Je standplek is nu nog Diepenbeek, vanaf midden november wellicht Genk.

 

SOLLICITEREN?