Gezocht: Voltijds administratief bediende (ter ondersteuning van onze planningsafdeling)

Wim Claes transport & logistiek is een dynamisch en snel groeiende Limburgse KMO. Al sinds 1994 staan we paraat als sterke transportpartner van vele klanten in de Benelux. Sinds kort breidden we onze activiteiten uit met een eigen distributienetwerk en bieden we ook de service van warehousing aan onze klanten, dit alles vanuit ons distributiecentrum te Genk.Wij zijn gespecialiseerd in sectoren als HVAC, huis & tuin, goederen die door hun speciale afmetingen een bijzondere service vragen. Met meer dan 70 chauffeurs & ruim 60 voertuigen ontzorgen we onze klanten op vlak van distributie & logistiek. Als trendsetter in deze markt bedenken en realiseren we unieke, klantgerichte oplossingen.

Wij zijn trots op ons gedreven team van chauffeurs, magazijniers en administratieve medewerkers. Elke dag opnieuw geven ze het beste van zichzelf om een excellente dienstverlening te bieden aan onze klanten.Heb jij zin om mee te stappen in dit unieke verhaal, en deel uit te maken van ons team? Bekijk dan even onderstaande vacature, en waag zeker je kans!

Functieomschrijving

We zoeken een logistiek bediende met ‘schwung’.

Je staat in voor de administratie die samenhangt met de geplande en uitgevoerde transporten.

    • Dagelijks verwerken/opzoeken van CMR’s.
    • Wekelijks factureer je aangemaakte dossiers aan klanten.
    • Je maakt creditnota’s op, indien nodig.
    • Je behandelt klachten hierrond.
  • Je verwerkt dagelijks de gepresteerde uren van de vaste chauffeurs. Wekelijks zorg je voor een correcte opvolging van de uren van interim chauffeurs. Je bezorgt deze uren aan diverse interimkantoren.
  • Je communiceert dagelijks via telefoon en e-mail met klanten en chauffeurs.
  • Je volgt op dat onze chauffeurs allemaal met een geldig rijbewijs & bestuurderskaart rijden, en dat ze tijdig Code 95-opleidingen volgen. Je recupereert de kosten voor rijbewijzen, chauffeurskaarten, …bij SFTL.
  • Je zorgt ervoor dat de voertuigdocumenten van onze chauffeurs steeds up-to-date en correct in het voertuig aanwezig zijn.
  • Je plant de medische onderzoeken van onze chauffeurs in.
  • Je volgt inkomende facturen op.
  • Je behandelt verkeersboetes van chauffeurs.
  • Je behandelt alle soorten ongevallen en schadedossiers.
  • Je registreert nieuwe medewerkers administratief in onze systemen.
  • Je ondersteunt administratief de andere collega’s van het planningsteam.

Profiel

  • Je bent een administratieve duizendpoot met een hands-on-mentaliteit.
  • Je beschikt over een bachelordiploma in een administratieve/ logistieke richting of je hebt al administratieve ervaring in de transport- of logistieke sector.
  • Je bezit een goede basiskennis van Excel (MS Office) en Outlook (MS Office);
  • Je communiceert vlot in het Nederlands en het Engels (Frans is een extra troef).
  • Je gaat vlot om met veranderingen en weet telkens oplossingsgericht te denken;
  • Je werkt gestructureerd en administratief nauwkeurig volgens te volgen procedures;
  • Je werkt taakgericht, maar je bent ook in staat analytisch te werken (helikopterview);
  • Je bent stressbestendig en organiseert je zodanig dat je een betrouwbare spil wordt in het logistieke team;
  • Je werkt graag in team maar jij kan ook perfect autonoom werken.
  • Je bent vlot en proactief ingesteld en bent tevens een goeie communicator die de teamgeest hoog in het vaandel draagt;
  • Je beschikt over een geldig rijbewijs B en je eigen wagen.

Aanbod

  • Je komt terecht in een dynamisch en vlot groeiend bedrijf, waar een familiale sfeer heerst;
  • Je komt terecht in een uitdagende functie met ruimte voor initiatief en ambities;
  • Naast het marktconform brutoloon zijn er ook maaltijdcheques van € 5 EUR, een permanentievergoeding en een hospitalisatieverzekering.
  • Je standplek is Genk.
  • Bij ons is het leuk om te werken: elke vrijdag is er een kleine drink, we doen jaarlijks een teambuilding, kleine attenties in de loop van het jaar,… Kijk maar even mee: 

Solliciteren